2008. november 7., péntek

Hogyan változtassunk szokásainkon, hogy elérjük az álmaink???

Sokan sokfélék vagyunk, mindenkinek másban kell változnia. Nincs rá konkrét recept megadott alapanyagokkal és mennyiségekkel. Egy biztos, ha még nem értük el az álmaink - mert gondolom ezzel nem csak én vagyok így (még!) - akkor változtatnunk kell. Ahogy Jim Rohn szokta mondani: "Ha azt teszed amit eddig, azt kapod, amit eddig."

Jim Rohnt már sokat emlegettem, ő az egyik kedvenc 'gondolkodóm', személyiségfejlesztő trénerem. Az egyik kereskedelmi tv-csatorna esti üzeneteiben is szoktak Tőle idézni, de felsővezetők százait motiválta és képezte Amerikában. Emellett a kedven cégem üzleti filozófusa, így volt szerencsém 2005-ben Riminiben, és 2007-ben Kölnben egy-egy előadásán résztvenni, és aláiratni vele a jegyzetfüzetem.


Szóval ez a bölcs ember úgy tartja, ha el akarjuk érni az álmaink és érezzük, gondoljuk, tudjuk, hogy nem jó úton haladunk, akkor változtassunk szokásainkon.
Szeptember közepe táján nagyon magam alatt voltam - azthiszem ez mindenkivel megesik néha. Ekkor tudtam meg, hogy megjelent Jim új könyve. Éreztem, hogy meg kell vennem, és most jött el az az idő, hogy az annyiszor megfogadott ígéretemet - hogy olvasni fogok - valóra kell váltanom és be kell tartanom. Mindigis rossz olvasó voltam - vagy csak nem találtam megfelelő könyveket?! No 'Az ÉLet kirakójátékának öt legfontosabb darabja' a legmegfelelőbb könyv volt, hogy felrázzon az önsajnálatból, amibe azért estem bele, mert az életem nem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Már akkor is tudtam, hogy ebben szerepet játszanak nem éppen sikerfelé vezető szokásaim is, mint pl. a késések, a túl sok alvás, vagy olyan tulajdonságok, mint az önbizalomhiány.
Ez a könyv felrázott! Felrázott és erőt adott.Erőt adott ahhoz, hogy elinduljak, változtassak és cselekedjek! Az első új szokás, amit kialakítottam az az olvasás lett. Azóta már 3könyvet is elolvastam és most tartok a 4-dik közepetáján. És azóta tényleg más életet élek. Nem töréntek nagy csodák, de rengeteg kapu megnyílt előttem. Lehet, hogy ezek nyitva voltak eddig is csak nem vettem észre őket. Most viszont tudom, ha egy ajtót zárva találok majd, bemászom az ablakon - persze csak ha mindenképpen bent akarok lenni.

Jim Rohn könyve tökéletes segítség ahhoz, hogy megtudjuk, hogyan változtassunk szokásainkon ahhoz, hogy elérjük az álmaink!

"Mindnyájunk előtt két különböző választási lehetőség áll azt illetően, hogy mihez kezdünk az életünkkkel. Az első választási lehetőség az, hogy kevesebbé válunk, mint amit a képességeink megengednének. Kevesebbet keresünk. Szerényebben élünk. Kevesebbet olvasunk és kevesebbet gondolkozunk. Kevesebbet próbálkozunk és kevesebb önfegyelmet gyakorolunk. Ezek a döntések azok, amelyek egy üres élethez vezetnek. Ezek a döntések azok, amelyek - ha egyszer meghoztuk őket - egy szüntelen rossz előérzettel terhelt élethez vezetnek ahelyett, hogy a napjaink csodálatos és örömteli várakozással telnének.
És a másoodik választási lehetőség? Megtenni mindazt, ami tőlünk telik! Kibontakoztatni minden lehetőségünket. Elolvasni minden könyvet, amelyhez hozzájutunk. A lehető legtöbbet keresni. A lehető legtöbb mindent megosztani másokkal és nyújtani másoknak. A tőlünk telhető legjobban iparkodni, termelni és teljesíteni. Mindnyájunk előtt nyitva áll ez a lehetőség."


Nincsenek megjegyzések: